.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توضیح رییس قوه قضائیه درباره پرونده برادرش


رئیس قوه قضائیه به سوال دانشجویان در مورد پرونده سعید مرتضوی،فائزه هاشمی، محمدرضا رحیمی و برادرش محمدجواد لاریجانی پاسخ داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی عصر سه‌شنبه در سیزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا قوه قضائیه با افرادی که به آیت الله مصباح توهین کردند، برخورد نکرده است، گفت: در قانون داریم که توهین به شخصیت ها و مقامات نیازی به شکایت ندارد و دادستان می تواند وارد شود، ولی برخی قضات معتقدند باید شکایت هم باشد که این یک موضوع حقوقی است، ولی اگر شکایت می شد قطعا پیگیری می کردیم و در مورد توهین به نظام هم باید بگویم هرگونه توهین به نظام سریعا پیگیری می شود.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری در مورد برخورد با بحث فتنه گران در جریان اغتشاشات سال 88 افزود: دستگاه قضایی خوب عمل کرد و ما لیستی از فحاشی اصلاح طلبان داریم در این میان برخی مسئولان ما نامه به رهبری نوشتند که اینها عفو شوند البته گروهی که جرم کمتری داشتند عضوی از فرزندان کشور بودند و متنبه شده و کتبا نوشتند و مورد عفو رهبری قرار گرفتند. البته ما مواردی هم داشتیم که اصلا یک پوشه خالی بود و حتی اسم متهم هم نداشتیم و تمام این کارها را قوه قضائیه دنبال کرد، ولی باز هم می گویم ما دستگاه نظارتی قوی داریم ولی همچنان با کمبود قاضی مواجه هستیم. البته قضات هم تخلف می کنند و ما حتی آنها را منفصل از خدمت می کنیم ولی رسانه ای نمی کنیم.

دانشجویی از لاریجانی سوال کرد، آیا می توان از قاضی شکایت کرد؟ که وی ادامه داد: اگر مستند باشد به دادسرای انتظامی قضات شکایت کنند.

دانشجوی دیگری در مورد خروج فائزه هاشمی از کشور سوال کرد، که لاریجانی توضیح داد: تا زمانیکه محکومیت قطعی نشده، اسم نبرید، حتی رهبری به من گفتند بعد از قطعیت حکم هم ضرورت ندارد نام ببرید، زیرا این افراد خودشان متهم هستند ولی خانواده دارند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه اعلام کرد: ما تمامی شکایت ها و توهین ها به دولت را رسیدگی می کنیم حتی برخی از شکایت ها برای 5 سال قبل است.

دانشجویی در مورد اجرایی نشدن قانون جدید مجازات اسلامی سوال کرد که لاریجانی گفت: برخی از ایرادات در این قانون ماهوی است و شورای نگهبان هم اشکالات خلاف شرع گرفته است ولی خودمان موافق این هستیم که قانونگذاری نباید چنین باشد، زیرا این قانون در مرحله ابلاغ بود ولی دوباره به شورای نگهبان بازگشت.

لاریجانی در مورد پرونده سعید مرتضوی تصریح کرد: بخشی از اتهامات ایشان به دادگاه رفته و آخرین دفاعیات گرفته شده و در مورد برخی از اتهامات دیگر ایشان درخواست اعمال ماده (18) کردند.

دانشجویی از رئیس دستگاه قضا در مورد پرونده جواد لاریجانی سوال کرد، که وی ادامه داد: من قبل از رسانه ای شدن وقتی از این پرونده متوجه شدم به رئیس دادگستری تهران گفتم که به قاضی بگویید براساس وظیفه عمل کند والا از خودش شکایت می‌کنم ولی باید بگویم یک بعد پرونده سیاسی است. ما 500 هزار پرونده نزاع با جهاد کشاورزی داریم ولی این پرونده بیشتر رسانه ای شده است. مطمئن باشید من آخرت خودم را در مورد این پرونده به دنیا نمی فروشم و به رسانه هایی که می گویند این پرونده زمین‌خواری است انتقاد دارم، چون صحیح نیست.

از رئیس قوه قضائیه سوال شد، اگر علی لاریجانی کاندیدای ریاست جمهوری شود، شما از برادرتان حمایت می کنید، که وی گفت: من در انتخابات ها از کسی حمایت نمی کنم ولی برادرم را متدین می دانم در سال هایی که اصلاح طلبان شلنگ تخته می انداختند، ایشان در صحنه بود، حالا می گویند جزو ساکتین فتنه است. در شهر قم هم وی را تخریب کردند و گفتند چند هزار ملک خانه در شهرقدس ساخته است. وقتی بحث آمدن من به قوه مطرح بود به رهبری گفتم دو برادر که رئیس قوا شوند حرف و سخن زیاد است ولی ایشان گفتند من با تدبر انتخاب کردم و احساسی تصمیم نگرفتم و الان هم هر کدام کار خودمان را انجام می دهیم.

آملی لاریجانی در پاسخ به سوال یک دانشجو در مورد چشم‌پوشی قوه قضائیه در پرونده معاون اول رئیس جمهور، گفت: وقتی شما نام می برید من از پاسخ دادن معذورم حتی بارها خود ایشان و آقای رئیس جمهور اعتراض کردند ولی من خودم جایی اسم نبردم ولی بدانید در این مسئله کوتاه نمی آییم. هر وقت قضیه تمام شد، اعلام می کنیم.

دانشجویی گفت آقای پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته است بررسی این پرونده متوقف شده و بخش زیادی از کار را ما انجام داده ایم که لاریجانی توضیح داد: پورمحمدی نباید اسم می برد، ادعای ایشان هم صحیح نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.